Vuystje’s dochter eindelijk van straat

Vuystje's dochter Francine: "Bij spanningen de vinger op de wonde leggen"

Vuystje’s dochter Francine: “Bij ruzie snel de vinger op de wonde leggen”

Francine De Vuyst, in de volksmond “Vuystje’s dochter” genoemd, stapt op 58-jarige leeftijd alsnog in het huwelijksbootje. Daarmee verliest ze haar status als meest beruchte vrijgezel van Roeselare. Francine is vooral bekend als de dochter van Léon De Vuyst, bijgenaamd “Vuystje”. Begin februari zal Francine het jawoord geven aan de 61-jarige frituuruitbater Eddy Verberckmoes.

De meest beruchte vrijgezel van Roeselare, “Vuystje’s dochter”, is eindelijk van straat. Francine De Vuyst is zichtbaar opgelucht. “Doorheen de jaren heb ik wel een paar korte relaties gehad, maar al die mannen deugden niet. Neem nu mijn laatste vriend, die had een serieus gat in zijn hand. Hij verbraste al zijn geld op café waardoor we elke maand op droog zaad zaten”, legt Francine uit.

Om uit de financiële put te klimmen, ging Francine aan de slag in de frituur van haar toekomstige man. “Het klikte onmiddellijk tussen Eddy en mij. In het begin leverde ik allerlei hand-en-spandiensten en nu werk ik voltijds in de frituur. Ik was wel verrast toen hij mijn hand vroeg, maar ik heb geen seconde getwijfeld”, aldus Vuystje’s dochter.

Spanningen

Francine geeft toe dat er ook in haar nieuwe relatie soms spanningen zijn. “Maar dat komt nu eenmaal voor in de beste relaties. Het blijft meestal beperkt tot wat duw- en trekwerk. Zolang het niet uit de hand loopt, kan ik er mee leven. En als er al eens ruzie is, legt Eddy gelukkig snel de vinger op de wonde”, aldus Francine.

Francine’s vader Léon verheugt zich op het huwelijk. “Natuurlijk ben ik blij dat ons Francine eindelijk van straat is. Na al die jaren komt er nu eindelijk een eind aan de speculaties. Eddy is een toffe gast die past bij Francine. Ze zijn echt twee handen op één buik”, besluit Vuystje.

Leave a Reply

